ПАМ'ЯТКА: "ЩО ТАКЕ ІНКЛЮЗІЯ?"
Останнім часом в освітньому просторі все частіше можна почути таке словосполучення, як «інклюзивна освіта», або «інклюзивне навчання».
Інклюзія— процес включення всіх громадян в соціумі. І насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку.
Він передбачає розробку і застосування тих методів, які зможуть дозволити
кожній людині рівноправно брати участь суспільному житті.
Інклюзія — це
процес реального включення осіб з особливими потребами в активне суспільне життя.
Інклюзивне навчання– це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти
дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у
загальноосвітніх навчальних закладах, з урахуванням індивідуальних особливостей таких
дітей.
Інклюзивне
навчання означає, що всі діти можуть навчатися в закладах дошкільної освіти, школах за місцем проживання, в загальноосвітніх групах, класах, в яких
в разі необхідності їм буде надаватися підтримка, щоб всі учні без виключення
навчалися і проводили час разом.
Інклюзивна освіта дозволяє:
— Розвивати
індивідуальні сильні сторони і таланти дитини.
— Приймати
всіх дітей без виключення в загальноосвітню дошкільну та шкільну
систему і суспільство.
— Працювати
над досягненням індивідуальної мети, беручи участь в житті громади та їхньої групи,
класу.
— Залучати
батьків в процес навчання і життя дошкільного закладу, школи.
— Розвивати
культуру поваги і належності до дошкільного закладу, школи. Мати можливість
навчатися і поважати різні здібності інших.
— Створювати
дружні стосунки з іншими дітьми
— Позитивно
впливати на заклад дошкільної освіти, школу, громаду та поважати різноманіття та включення
на більш широкому рівні.
Переваги інклюзивної освіти:
для дітей з особливими освітніми
потребами:
— Завдяки
цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний,
мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей.
— Ровесники
відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
— Оволодіння
новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
— Навчання
проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей.
— У дітей є
можливості для налагодження дружніх стосунків зі здоровими ровесниками й участі
у громадському житті.
для інших дітей:
— Діти вчаться
природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей.
— Діти вчаться
налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від
них.
— Діти вчаться
співробітництву.
— Діти вчаться
поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.