КОНСУЛЬТАЦІЯ: "ВИКОРИСТАННЯ ФОЛЬКЛОРУ У РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ МОЛОДШИХ ДОШКІЛЬНЯТ".
Фольклор - це колективна художня творчість народу. Поетична народна творчість століттями вбирала в себе життєвий досвід, мудрість та передавала їх молодшим поколінням. Фольклорні твори: колискові пісні, забавлянки, казки, прислів'я та приказки, безкінечні пісеньки тощо.
Приспівки, забавлянки, маленькі народні пісеньки діти чують з самого раннього віку. Дорослі використовують їх, щоб заспокоїти дитину, розвеселити, просто поговорити. Такі процеси як одягання, прийом їжі тощо, вимагають супроводу словом.
Твори усної народної творчості, особливо малі форми, впливають на розвиток мовлення дітей:
· збагачуючи словник,
· розвиваючи артикуляційний апарат,
· фонематичний слух,
· даючи зразки для складання розповідей.
Ознайомлюючи дітей з різними фольклорними жанрами, ми збагачуємо мовлення дітей жвавістю, образністю, стислістю і влучністю виразів, сприяючи вихованню дітей на народній мудрості.
Забавлянки, заклички і лічилки прикрашають і збагачують мове дитини, розширюють словниковий запас, розвивають уяву.Скоромовка та чистомовки - важко сказана фраза (або декілька фраз) з часто зустрічаються однаковими звуками. Вони лаконічні й чіткі за формою, глибокі і ритмічні. З їх допомогою діти навчаються чистій вимові.
Казка це фантастичний, вигаданий розповідь, про те чого не буває.
Народні казки розкривають перед дітьми влучність і виразність мови, показують, як багата рідна мова гумором, живими і образними виразами.