пʼятниця, 20 січня 2023 р.

Для Вас, батьки

 РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ: "ЧИТАЄМО КАЗКУ".

✔ Читати чи розповідати казки дошкільникам слід у середньому темпі, намагаючись якнайліп­ше передати емоції персонажів, їхній характер. 

Роз­повідати дитині казку важливо із задоволенням, не відволікаючись на сторонні справи. 

Під час читання/розповідання дорослий має сидіти чи стояти перед дитиною, щоб вона бачи­ла його обличчя та стежила за мімікою, жестами тощо. Адже такі форми вияву почуттів доповнюють і підсилюють враження від казки. Повчальні бесі­ди за змістом казок не слід затягувати, вони мають бути короткими. Передусім орієнтуйтеся на настрій дитини.

✔ Враховуючи те, що дитина не може бути па­сивним слухачем, під час читання/розповідання важливо активізувати її уяву: нехай дитина відпо­відає на запитання, повторює певні слова, розглядає ілюстрації, описує свої почуття та враження від по­баченого чи почутого.

✔ Важливо змалку виховувати повагу дитини до книги. Дошкільник має знати, що книжка — це не іграшка, з нею слід бережно поводитися, цінува­ти її.

✔ Започаткуйте у вашій родині сімейний ритуал — щовечора при світлі настільної лампи читайте чи розповідайте дитині казки. Напівтем­рява налаштовує на фантастичний, казковий лад, а читання казки обома батьками сприяє встанов­ленню та зміцненню тісного душевного контакту як із матусею, так і з татусем.

✔ Читайте дитині казку стільки разів, скільки вона просить, і завжди, коли хоче її слухати. «Проживання» казкового сюжету — складний процес, тож дитина потребує багаторазового звернення до улюбленої казки.

✔ Казку ліпше не читати, а розповідати. Так ви матимете змогу спостерігати за реакцією дитини на неї та акцентувати увагу на певних її фрагментах.

✔ Використовуйте казкові події для формування особистості дитини.

✔ Пам'ятайте про специфіку сприймання дітьми казкових подій із чарівним підтекстом — для дорослих кидання персонажів у вогонь є порушенням їхніх прав, а для дитини — впевненість у тому, що зло знищене.

✔ Не пояснюйте дитині глибинного змісту казки. Він має бути прихованим від неї та впливати на підсвідомість Не імпровізуйте, вводячи у казку персонажів та розгортаючи нові сюжетні лінії з реального світу. Адже так ви вносите плутанину у диференціацію дитиною казкових та реальних подій  через тексти, а не за допомогою тлумачення подій.

✔ Розповідаючи казку, використовуйте казковий зачин на кшталт: «У якомусь царстві, не в нашому господарстві жили собі...» — це ті «ворота», через які дитина одразу ж потрапляє у казковий світ.