РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ: "ЧИТАЄМО КАЗКУ".
✔ Читати чи розповідати казки дошкільникам слід у середньому темпі, намагаючись якнайліпше передати емоції персонажів, їхній характер.
Розповідати дитині казку важливо із задоволенням, не відволікаючись на сторонні справи.
✔ Під час читання/розповідання дорослий має сидіти чи стояти перед дитиною, щоб вона бачила його обличчя та стежила за мімікою, жестами тощо. Адже такі форми вияву почуттів доповнюють і підсилюють враження від казки. Повчальні бесіди за змістом казок не слід затягувати, вони мають бути короткими. Передусім орієнтуйтеся на настрій дитини.
✔ Враховуючи те, що дитина не може бути пасивним слухачем, під час читання/розповідання важливо активізувати її уяву: нехай дитина відповідає на запитання, повторює певні слова, розглядає ілюстрації, описує свої почуття та враження від побаченого чи почутого.
✔ Важливо змалку виховувати повагу дитини до книги. Дошкільник має знати, що книжка — це не іграшка, з нею слід бережно поводитися, цінувати її.
✔ Започаткуйте у вашій родині сімейний ритуал — щовечора при світлі настільної лампи читайте чи розповідайте дитині казки. Напівтемрява налаштовує на фантастичний, казковий лад, а читання казки обома батьками сприяє встановленню та зміцненню тісного душевного контакту як із матусею, так і з татусем.
✔ Читайте дитині казку стільки разів, скільки вона просить, і завжди, коли хоче її слухати. «Проживання» казкового сюжету — складний процес, тож дитина потребує багаторазового звернення до улюбленої казки.
✔ Казку ліпше не читати, а розповідати. Так ви матимете змогу спостерігати за реакцією дитини на неї та акцентувати увагу на певних її фрагментах.
✔ Використовуйте казкові події для формування особистості дитини.
✔ Пам'ятайте про специфіку сприймання дітьми казкових подій із чарівним підтекстом — для дорослих кидання персонажів у вогонь є порушенням їхніх прав, а для дитини — впевненість у тому, що зло знищене.
✔ Не пояснюйте дитині глибинного змісту казки. Він має бути прихованим від неї та впливати на підсвідомість Не імпровізуйте, вводячи у казку персонажів та розгортаючи нові сюжетні лінії з реального світу. Адже так ви вносите плутанину у диференціацію дитиною казкових та реальних подій через тексти, а не за допомогою тлумачення подій.
✔ Розповідаючи казку, використовуйте казковий зачин на кшталт: «У якомусь царстві, не в нашому господарстві жили собі...» — це ті «ворота», через які дитина одразу ж потрапляє у казковий світ.